ملتى كه افرادش
اين است كه دست و پايشان وقتى قطع مى شود، گله مى كنند كه خدايا! چطور؟ مگر ما لايق
نبوديم كه جان ما را بگيرى . يك همچو ملتى را نترسانيد از اين كه ما چـه مى كنيم ؟
شما هر غلطى مى خواهيد بكنيد و نمى توانيد هم بكنيد، اين ابرقدرت ها مى خـواهـنـد
بـه هـمـه جـا مـسـلط بـشـونـد و ايـن بـدبـخـت هـاى خـليـج هـم مـثـل كـويـت
گـرفـتـار ايـن وسـوسـه شده است ، خيال مى كند كه اگر در دامن آمريكا برود خـلاص مى
شود، اين اشتباه است . آمريكا مى خواهد همه چيز شما را از بين ببرد و مسلط بر همه
حيثيت ملت شما بشود، با همين بازى ها. توجه به عواقب امر خودتان بكنيد. شما فردا
كـه آمـريـكـا دست از روى سرتان برداشت ، باز ايران همراه هست ، هستش ! آن روزى هم
كه دسـتـش روى سـر شماست ، هستش ، هيچ ترس از اين كه او چه مى كند ندارد. تا حالا
هر چه كـردنـد، هر چه خواستند كردند معذلك /هر چه خواستند كردند و/ ملت ما قوى تر
شد. عمده ايـن اسـت كـه همه ملت همصدا باشند، مناقشات را دست بردارند، بگذارند براى
بعد، وقت زياد است . امروز كه همه چيز همه شما، همه چيزتان خداى نخواسته اگر چنانچه
غلبه اى پـيـدا بـشـود از يـك قـدرتـى به باد مى رود، بايد راجع به اين چيزهاى جزيى
كه اهميت نـدارد، هى ننشينيد و بگوييد، هى بنويسيد، او بنويسد، او بگويد. بايد دست
برداشت از ايـن چـيـزهـا، با هم باشيد تا اين شيطان ها را بيرون كنيد بعد، وقتى كه
بيرون كرديد، بـنـشـيـنـيـد خودتان هر كارى خواهيد بكنيد. هر چيزى وقتى دارد، امروز
وقت مناقشات نيست ، امـروز وقـت ايـن نـيـسـت كـه يـك دسـتـه اى يـك طـرفى را
بگيرند، يك دسته يك طرفى را بـگـيـرنـد، يـك دسـتـه اى نـصـيـحـت كـنـنـد مـا را
كـه شـمـا بـايـد صـلح بـكـنـيـد، ايـن مـال ضـعـفـاسـت ، آن اشـخـاص ضـعـيـفـى
كـه هـمـيـشـه در دام آمـريـكـا بـودنـد يـا امـثـال ايـنـهـا از ايـن مـسـائل مى
گويند لكن ما تازه خارج شديم از اين دام ، دوباره حاضر نـيستيم وارد بشويم ، ملت ما
حاضر نيست به اين كه دوباره در اين دام وارد بشود، دوباره مستشارهاى آمريكا بيايد و
هر حكومتى مى خواهد بكند. تا حالا ما را عقب نگه داشتند بس است اين مى خواهند باز
هم نگه دارند، عقب تر ببرند؟
من دعا مى كنم از خداى متعال ، مى خواهم كه خداوند ما را بيدار كند و خداوند دشمن
هاى اسلام را اگر قابل اصلاح نيستند، از بين ببرد و ما را آشنا كند به وظايف همين
عالم و به وظايف عالم هاى ديگر و ما را از اين ضيافت ، يك حظى به قدرت خودش عنايت
كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 9/3/66
تـــلگـــرام بـه آيـت الله گـلپـايـگانى به مناسبت عيد
سعيد فطر و بازگشت ايشان
ازمسافرت
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى گلپايگانى دامت بركاته !!! قم
پـس از اهـداء سـلام و تـحيت و تبريك عيد مبارك فطر، از بازگشت جناب عالى با سلامت
و امـيـد سـلامـت هـر چـه بـيـشـتـر بـراى جـنـاب عـالى ، خـداونـد جـل و اعـلى را
شـكـرگـزارم . ايـن جـانب از ادعيه خالصانه براى سلامت وجود با بركت آن جناب غفلت
نكرده و نمى كنم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 11/3/66
پـــاســـخ بـــه پـــيــشـنـهـاد حـجـج اسـلام آقـايـان
خـامـنـه اى و هاشمى رفسنجانى در
بارهتعطيل و فعاليتهاى حزب جمهورى اسلامى
بسمه تعالى
جـنـابـان حـجج اسلام آقاى خامنه اى و آقاى هاشمى دام توفيقهما موافقت مى شود. لازم
است تـذكـر دهـم كـه حـضـرات آقـايـان مـؤ سسين محترم حزب ، مورد علاقه اين جانب مى
باشند. امـيـدوارم هـمـگـى در ايـن مـوقـع حساس با اتفاق و اتحاد در پيشبرد مقاصد
عاليه اسلام و جـمـهـورى اسـلامـى كـوشـا باشيد. ضمنا تذكر مى دهم كه اهانت به هر
مسلمانى چه عضو حزب باشد يا نه ، بر خلاف اسلام و تفرقه اندازى در اين موقع از
بزرگترين گناهان است .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 13/3/66
بيانات امام در جمع نمايندگان مجلس شوراى اسلامى
كوشش كنيد خدشه اى پيدا نشود در مجلس
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـنـا نـدارم كه امروز صحبت كنم ، لكن دعا منافات ندارد با بنا. من هميشه
دعاگوى همه اقـشـار مـلت بـوده ام خـصـوصـا آن جـمعى كه ارزشمندند در اين نظام . من
اميدوارم كه خداى تـبـارك و تـعـالى بـه شـما آقايانى كه عمرتان را داريد صرف مى
كنيد براى اسلام و پـيـشـبـرد اسلام ، توفيق بيشتر عنايت كند و اميدوارم كه در اين
مجلس و در مجلس هاى آتيه مسائل ، مسائل اسلامى باشد و روش ، روش اخلاقى و اسلامى
.
البـتـه مـن نبايد نصيحت كنم شما را، شما بحمدالله خودتان همه چيز را مى دانيد، لكن
در ايـن زمـان بـايـد فكر كنيد كه مجلس اگر يك خدشه پيدا بكند چه خواهد شد. كوشش
كنيد خـدشـه اى پـيـدا نـشـود در مـجـلس ، كـوشـش كـنـيـد كـه هـمـان طـورى كـه
اسـلام ايـن مـسـائل را پـيـش آورده و مـا در سـايـه اسـلام تـوانـسـتـيـم ايـن
مسائل را حل كنيم ، اين مساءله محفوظ بماند و همه چيز در سايه اسلام محفوظ بماند.
البته مـن مـشـكـلات مجلس را، مشكلات دولت را مى دانم ، از اين جهت توقع ندارم كه
همه امور همين طـورى حـل بـشـود لكن در عين حال چون اتكاء شما آقايان به خداى تبارك
و تعالى است ، امـيـدوارم كـه خـداونـد هـدايـت كـند شما را و راه حقيقى اى كه
اسلام مى خواهد، شما در آن راه بـاشـيد و خواهيد بود و اميدوارم كه هميشه كوشا
باشيد در اين كه اين ملتى كه زير بار ظـلم بـوده اسـت ، از ايـن بـه بعد اين ملت
سرفراز باشد و نمايندگان اينها كه خلاصه ملت و عصاره ملتند، سرفراز باشند و قويدل
مشغول خدمت باشند.
ما مى خواهيم تكليفمان ادا بشود، دنبال اين نيستيم كه يك منصبى به دست بياوريم
ايـن هـيـاهـوهـا كـه در عـالم هـسـت ، ايـنها هميشه بوده است و هميشه هم خواهد بود
لكن اين كه باقى است خداست و اعتماد به خدا، شما اين اعتماد را حفظ كنيد و مشكلات
را با تدبيرهايى كـه داريـد حـل كـنـيـد و امـيـدوارم كـه خداوند همه را تاءييد كند
!!! وقتى براى خدا باشد، تـاءيـيد مى كند. وقتى كار براى خدا باشد، ما چه پيروز
بشويم و چه نشويم ، (كارمان خداست براى ) ما تكليف ادا كرديم ،
ما مى خواهيم تكليفمان ادا بشود، دنبال اين نيستيم كه يك منصبى به دست بياوريم ،
شماها نيستيد. و ما مى دانيم كه از عهده شكر خدا نمى توانيم به در بياييم . من خودم
را عرض مى كـنم ، من شهادت مى دهم كه خودم تاكنون دو ركعت نماز براى خدا نخوانده ام
، هر چه بوده بـراى نـفس بوده . دليلش هم اين است كه اگر چنانچه جنت و نارى نباشد،
آيا ما باز همان طـور مشغول مى شويم به دعا يا خير؟ دعاى ما آنى كه هست براى اين
است كه خداى تبارك و تـعالى به ما عنايت كند و به ما روزى كند بهشت را و محترز كند
از جهنم . آنى كه عنايت آمـال مـاست همين است والا براى خدا آن وقت معلوم مى شود كه
اگر كليد بهشت و جهنم را به شما بدهند و بگويند كه شما مختاريد و هيچ كس از شما به
جهنم نمى رود، هيچ كس از شما هـم از بـهـشـت مـحـروم نـيست ، آن وقت آيا ما باز
قيام مى كرديم به دفع شهوات ؟ قيام مى كـرديـم بـه خـواندن نماز؟ اينها پيش خود
ماست . من خودم مى دانم كه نيست اين جور، نيستم ايـن طـور. امـيـدوارم كـه خـداونـد
بـه شـمـا تـوفـيـق بـدهـد، اتكال به خدايتان زياد بشود و هر چى داريد از خداست و
از خدا بخواهيد و من دعاگوى شما هستم ، در مواقعى كه وقت دعاست به شما دعا مى كنم و
اميدوارم خداوند مستجاب كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 25/3/66
انتصاب حجت الاسلام على فلاحيان به سمت دادستانى دادسراى
ويژه روحانيت
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى على فلاحيان دامت افاضاته
نظر به اهميت و لزوم حفظ شوون روحانيت و حوزه هاى علميه ، جناب عالى را با حفظ سمت
، به عنوان دادستان دادسراى ويژه روحانيت منصوب مى نمايم تا بر طبق موازين شرع مقدس
، بـر جـرايـم روحـانـى نـمـايـان و ديـن بـه دنيا فروشان رسيدگى نماييد. ضمنا كليه
دادگـاه و دادسـراهـا مـوظفند تا با ارسال پرونده هاى درخواستى كه در حدود اختيارات
اين دادگاه و دادسراست به شما كمك نمايند.
از آن جا كه جناب عالى با فعاليت هاى ضدانقلاب در هر صورت و لباس آشنايى داريد،
بـجـاسـت تـا بـدون در نـظـر گـرفـتن فشارهاى جانبى از طرف هر شخص و شخصيت به
وظـيـفـه خـطـير خود با كمال دقت و قاطعيت عمل نماييد و نيز خدا را حاضر و ناظر
بدانيد و عـدل و انـصاف اسلامى را در تمام زمينه ها رعايت نماييد. خداوند به شما
توفيق خدمت به اسلام و مسلمين و روحانيت را عطا فرمايد.
والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 25/3/66
انتصاب حجت الاسلام على رازينى به سمت حاكم شرع دادگاه
ويژه روحانيت
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب حـجـت الاسـلام آقـاى عـلى رازيـنـى دامت افاضاته نظر به اهميت و لزوم حفظ
شوون روحانيت و حوزه هاى علميه ، جناب عالى را با حفظ سمت ، به عنوان حاكم شرع
دادگاه ويژه روحـانـيـت مـنـصـوب مـى نـمـايـم تا بر طبق موازين شرع مقدس به جرايم
روحانى نمايان رسـيـدگـى نـماييد. بديهى است كه شوراى عالى قضايى در زمينه صدور
ابلاغ قضات دادگـاه و دادسـرا و تـاءمـيـن نـيـرو و امـكـانـات لازم كـمـال
مـسـاعـدت را خـواهـد نـمـود. ضـمنا كليه دادگاه ها و دادسراها موظفند تا پرونده
هاى درخـواسـتـى كـه در حـدود اخـتـيـارات ايـن دادگـاه و دادسـراسـت را ارسـال
دارنـد. جـنـاب عـالى بـا كـمـال دقـت و ظـرافـت و قـاطـعـيـت بـه وظـيفه شرعى تان
عمل نماييد و خداوند متعال را حاضر و ناظر دانسته و تحت تاءثير هيچ كس و هيچ چيز
قرار نگيريد.
از خداوند متعال موفقيت شما و ساير افرادى كه در اين ماءموريت با شما همكارى مى
نمايند را خواستارم .
والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 2/4/66
تاءييد اساسنامه كمتيه امداد
بسم الله الرحمن الرحيم
اعـضـاى مـحـتـرم شـوراى مـركـزى كـمـيـتـه امـداد شـمـا آقـايـان از انـقـلابـيـون
اول نـهـضـت اسـلامـى بـوده ايـد، زنـدان ها كشيده ايد و زجرها ديده ايد. اميدوارم
براى هدف مـقـدسـى كـه داريـد كه آن خدمت به محرومين جامعه است ، توفيق بيشترى
داشته باشيد. من به شما دعا مى كنم كه در مقابل زحماتى كه مى كشيد خداوند پاداش
نيكويى به شما دهد. اساسنامه اى كه تنظيم كرده ايد، انشاءالله موجب رضاى خداوند است
.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/4/66
بيانات امام خمينى در ديدار با رئيس شوراى عالى قضايى
بسم الله الرحمن الرحيم
اگـر فـرض كـنـيـم مـا كـارهـايـى را نـتـوانـسـتـيـم انـجـام بـدهـيـم ، مـا
بـه وظـيـفه مان عمل مى كنيم
مـن هـمـيـشـه دعـاگـوى هـمـه اقـشـار مـلت خـصـوصـا ايـنـهـايـى كـه خـدمـتـگـزار
هـسـتـنـد و مشغول به خدمت هستند، هستم . البته آقاى رئيس ديوان عالى كشور مبالغه
كرده اند، هر چه هـسـت از اسـلام اسـت و از بـركـات وجود مبارك حضرت بقيه الله .
ما، همه ما چيزى نيستيم . امـيـدوارم كـه خـداونـد شـمـا را تـوفـيـق بـدهـد و مـن
دعـا مـى كـنـم بـه شـمـا و مى دانم كه مـشـكـل قـضـا يـك مـشـكـل بـسـيـار دسـت
بـالايـى اسـت و بـه ايـن زودى هـا هـم قـابـل حـل نـيـسـت ولى بـا همت آقايان ، با
وقت صرف كردن آقايان انشاءالله كه مشكلات قـضـا هـم رفـع مـى شـود. و اگـر فـرض
كـنـيـم كـه نـتـوانـسـتـيـم حـل كـنـيـم يـا مـا كـارهـايـى را نـتـوانـسـتـيـم
انـجـام بـدهـيـم ، مـا بـه وظـيـفـه مـان عـمـل مـى كـنـيم . و خداى تبارك و تعالى
از ما بيشتر از آنچه قدرت داريم ، نمى خواهد. ما انشاءالله كه قدرت خودمان را صرف
مى كنيم و شما آقايان هم وقت خودتان را صرف مى كـنـيـد و قـضـا چـون يـك مـسـاءله
بـسـيـار بـسـيـار مـشـكل و مهمى است ، بايد در ناملايمات تـامـل كـنيد و تحمل كنيد
و از خداى تبارك و تعالى بخواهيد كه شما را قدرت بدهد در اين كه حل كنيد قضايا را.
مـن از هـمـه شما و از شوراى عالى قضايى ملتمس دعا هستم و تشكر به خدمتشان عرض مى
كنم و اميدوارم خداوند تبارك و تعالى به شماها اجر بدهد و در يك همچو مقامى ، زمانى
كه مـا گـرفـتـار ايـن هـمـه بليات هستيم ، خودمان با هم مجتمع باشيم و همه اقشار
ملت با هم باشند تا انشاءالله مسائل حل بشود.
انـشـاءالله خـداونـد بـه همه شما توفيق بدهد، به همه ملت ما توفيق بدهد كه
خدمتگزار اسـلام بـاشـنـد و خـدا دشـمـنـان اسـلام را، دشـمنان اين جمهورى اسلامى
را اگر هدايت نمى شوند، خودش به مقام خودش به آنها برسد.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 9/4/66
پـــاســـخ بــه اسـتـجـازه دبـيـرخـانـه مركزى ائمه
جمعه براى عدم دخالت ائمه جمعه
درانتخابات
بسمه تعالى
بـا تـشـكـر از زحمات ارزنده دبيرخانه ائمه جمعه و ائمه جمعه محترم بلاد و درخواست
از محضر مقدس خداوند متعال براى توفيق هر چه بيشتر به همه نهادها و ملت شريف ،
موافقت مى شود.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/4/66
پاسخ امام به نامه چهارتن از نمايندگان مجلس شوراى در
مورد انتخابات
بسمه تعالى
با اين كه اين گونه سؤ ال ها اكنون زود است ، معذلك بايد مردم را براى انتخابات
آزاد گـذاريـم و نـبـايـد كـارى بـكـنـيـم كـه فـردى بـر مـردم تـحـمـيـل شود.
بحمدالله مردم ما داراى رشد دينى سياسى مطلوب مى باشند و خود، افراد مـتدين و درد
مستضعفان چشيده و آگاه به مسائل دينى سياسى و همگام با محرومين را انتخاب خـواهـنـد
كرد و در چنين اوضاعى هيچ فرد و گروهى و هيچ نهاد و سازمان و حزب و دفتر و تجمعى
نمى تواند در حوزه انتخابات ديگران دخالت نمايد و براى غير حوزه خود، فرد يا افرادى
را كانديدا نموده و از آنان تبليغ نمايد. در شرايط كنونى ، اين جانب به هيچ وجـه و
بـه هـيـچ كـس اجـازه نـمـى دهـم تـا از سـهـم مـبـارك امـام عـليـه السـلام و يـا
از امـوال دولت و امـوال دفـاتـر و سـازمـان هـا و مـجـامـع و امـوال عـمـومـى خـرج
انـتخابات كند. بايد مردم را براى شركت در انتخابات تشويق كرد. انشاءالله نظرم را
در اين مورد بعدا اعلام خواهم كرد.
روحانيون محترم حوزه هاى انتخاباتى سعى كنند در حوزه خود از افراد و گروه هاى
مسلمان كه در انتخابات كانديد شده و يا از كانديداهاى مورد علاقه خود طرفدارى مى
كنند، چون پدرى مهربان باشند و آنان را با ديده محبت بنگرند.
از خداوند توفيق شما را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ /11/4/66
بيانات امام در جمع اعضاى مجلس خبرگان
دنبال اين برويد كه معارف اسلامى را در بين مردم تقويت كنيد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن تـشكر مى كنم از حضرات آقايان كه عنايت كردند و اين جا تشريف آوردند تا از
نزديك خـدمـتـشـان بـرسـيـم و من دعاگوى همه هستم ، خصوصا اين نخبگانى كه از سراسر
كشور بـسـيـار مورد اهميت هستند. من نبايد به آقايان تذكر بدهم لكن براى اين كه
صحبتى شده باشد، دو سه كلمه عرض مى كنم .
عـرض مـن ايـن اسـت كـه تـمـام تشكيلاتى كه در اسلام از صدر اسلام تا حالا بوده است
و تـمـام چـيـزهـايـى كـه انـبـيـا از صـدر خـلقـت تا حالا داشتند و اولياء اسلام
تا آخر دارند، مـعـنـويـات اسـلام اسـت ، عـرفـان اسـلام اسـت ، مـعـرفت اسلام است
، در راءس همه امور اين مـعـنـويـات واقـع اسـت . تـشـكـيـل حـكـومـت بـراى هـمـيـن
اسـت . البـتـه اقـامـه عـدل اسـت لكـن غـايـت نهايى معرفى خداست و عرفان اسلام ،
در هيچ كتابى از كتب الهى و فـلسـفـى مـثـل قـرآن نـيست كه حقايق معارف را به طور
صريح در بعضى جاها و به طور كـنايه بسيارى جاها فرموده است و آقايان بايد توجه به
اين معنا داشته باشند كه مردم را آشـنـا بـه مـعـارف الهى كنند. اسلام بسيار غنى
است هم از حيث جهات معنوى كه در رتبه عالى است ، از جهت عرفانى كه بالاتر از آن است
و هم غنى است از حيث تشكيلات ادارى . و البـته آقايان مى دانند اين را، در عين حالى
كه عنايت به طبيعت نبوده است و عمده هدايت به غـيـب بوده ، معذلك مى بينيد كه قرآن
در /بسيار از/ بعضى جاها برخلاف آن چيزى كه در بـيـن مـثـلا هـيـاءت دان هـاى
سـابـق بـوده اسـت ، بـر خـلاف آنـهـا مـى گـويـد. قـرآن اول كـتـابـى اسـت كـه
حـركـت زمـيـن را بـيـان كـرده بـا صـراحـت . جـبـال را فـرمـودنـد مـثـل ابرها
حركت مى كنند، خيال نكنيد كه اينها جامدند، منتها چون سابق هـيـاءت بـطـلمـيـوس
غلبه داشته است ، بعضى از آقايان اين را تعبير كرده اند به حركت جـوهـرى و حـال آن
كـه حـركـت جـوهـرى حـركـتـى اسـت مثل حركت سحاب نيست ، هيچ ربطى به او ندارد. و
همين طور در بسيارى از جاها قرآن شريف مـسـائلى فـرمـوده انـد كـه در سـابـق نبوده
است نظيرش ، اصلش نبوده است . از اين جهت ما بـايـد عـمـده تـوجـه مـان به عرفان
اسلامى باشد. اگر ملاحظه فرموده باشيد در آيات شـريـفه اى كه مربوط به معنويات و
عرفان و عرض مى كنم كه سلوك و اين طور چيزها هـسـت ، در هـيـچ كـتـابـى نـظـير قرآن
نيست و هيچ كتابى سابقه ندارد كه اين طور عرفان داشته باشد، اين طور فلسفه داشته
باشد منتها از باب اين كه ما
عـقـب بـوديـم و عـقـب هـم هستيم ، نمى توانيم اين طورى كه قرآن شريف فرموده است ،
ما هم بـتوانيم آن طور بگوييم . همين قدر مى دانيم كه بايد ما هم مان را صرف كنيم و
آن قدرى كـه اسـتـعـداد داريـم ، قـدرت داريـم تـا آن اندازه ما معارف اسلامى را به
مردم بفهمانيم . مـعـارف اسلامى بسيار غنى است ، بسيار بزرگ است و بايد اين را
فهماند. مثلا /همين / در عين حالى كه توجه به ماديات نبوده است و عمده نظر روى
معنويات است معذلك بر خلاف هـيـاءت بـطـلمـيـوس ، قـرآن مـى گـويد كه تمام ستاره ها
/در زمين / در آسمان پايين واقع شدند، در صورتى كه هياءت سابق اين طور نمى گفتند
/آسمان پايين / هر چه ستاره هست در آسمان پايين است و سبع سموات از اين جا معلوم مى
شود كه غير آن سبع سمواتى است كـه بـطـلمـيـوسـى ها گفته اند، آنها مى گويند كه هفت
آسمان يكى اش كره كذا دارد، يكى كـره كـذا، يـكـى كـره كـذا و آن آخـريـش عـبارت از
آنى است كه ستاره ها را دارند. قرآن مى گويد كه نجوم در دنياى آسمان ها واقع شده
است ، تمام نجوم اين طور است . بنابراين آن چـيـزى كـه مـاوراى اينهاست مثلا سماء
دوم ما نمى دانيم چى است قصه اش ، بالاترش هم ما نمى دانيم چى است . زينا السماء
الدنيا بزينه الكواكب ، اين آسمان پايين را تزيين به زيـنـت كـواكـب كـرده . در هـر
صـورت آن چـيـزى كـه مـن تـوصـيـه مـى كـنـم بـه هـمـه اهـل عـلم و بـه هـمـه
آقـايـان ، بـه هـمـه دانـشـمـنـدان ايـن كـه دنـبـال ايـن برويد كه معارف اسلامى
را در بين مردم تقويت كنيد كه راءس امور اين معارف اسلامى است و اگر او درست بشود
همه كارها درست مى شود.
اگر انسان حقيقتا مومن به معارف اسلامى باشد ديگر اختلاف پيدا نخواهد شد
اگـر انـسـان مـعارف اسلامى را داشته باشد و حقيقتا مومن به معارف اسلامى باشد،
ديگر اخـتـلاف پـيـدا نـخـواهـد شـد بـيـن دستجات ، اختلاف اساسى . البته رايى هست
اما اختلاف اسـاسى كه بخواهد اين دسته ، دسته ديگر را محكوم كند يا فرض كنيد كه
توهين كند آن دسـتـه ، دسته ديگر را، اين براى اين است كه ما ضعيفيم در ايمان . اگر
ما قوى در ايمان بـوديـم ، شما ملاحظه مى كنيد اگر همه انبيا در يك روز جمع بودند
هيچ همچو اختلافاتى نداشتند. خوب ! البته ما اين طور نيست كه بتوانيم اختلافات آرا
را رفع كنيم ، اختلافات آرا هـسـت و بـايـد هـم بـاشـد امـا آن چـيزى كه لازم است
اين است كه به مردم ، به دستجات مـخـتلف ، به همه ائمه جمعه ، ائمه جماعات ،
روحانيون سراسر كشور و ساير قشرها اين مـعـنا توصيه بشود كه در سر يك چيزهايى كه
مربوط به نفسانيت است نزاع نكنند و اين طـور نـيـسـت كـه بـعـضى نزاع ها مربوط /به
نفسانى / به اسلام باشد، به خدا باشد. بـراى خـدا انـسـان نـمى شود اهانت كند به
مومن ، براى خدا انسان نمى شود كه كشف ستر مومن بكند، اينها همه براى اين است كه
نفسيت انسان اين جورى است .
و /مـن / امـيدواريم كه ما همه موفق بشويم كه اين پرده را، اين حجاب را برداريم .
خداوند انـشـاءالله هـمـه آقـايـان را حـفـظ كند، سالم نگه دارد و در خدمتشان
مستدام نگه دارد و همه الحـمـدلله خـدمـتـگـزار اسـلام هـسـتـنـد و هـمـه مـتـوجـه
بـه مسائل .
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 16/4/66
موافقت با شرايط پيشنهادى وزير اطلاعات
بسم الله الرحمن الرحيم
بـا تـشـكـر از زحـمـات اعـضـاء مـحـترم وزارت اطلاعات ، اين سربازان گمنام امام
زمان !!! عـجـل الله تـعـالى فـرجـه كـه در جـنـگ بـا ايـادى اسـتـكـبـار در داخـل
كـشـور صـدمـات بـسـيـار ديـده انـد و از طـعـن و لعـن ضـد انـقـلاب و اغفال شده ها
نرنجيده و وظيفه اسلامى ميهنى خود را انجام مى دهند، با شرايط وزير محترم اطلاعات
آقاى رى شهرى موافقت مى نمايم و انشاءالله خداوند به همه شما توفيق بيشتر عنايت
فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/4/66
انتصاب حجت الاسلام محمد رضا ناصرى يزدى به امامت جمعه
شهر كرد
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محمد رضا ناصرى يزدى دامت افاضاته
بـر حـسـب درخـواسـت اهالى محترم شهركرد ايدهم الله تعالى ، بدين وسيله جناب عالى
را بـه سمت امام جمعه شهركرد منصوب مى نمايم كه انشاءالله تعالى ضمن برگزارى اين
فـريضه الهى ، مردم را نسبت به وظايف خطير و حساسى كه در رابطه با اسلام عزيز و
انـقـلاب خـونـبـار مـلت شـريـف ايـران دارند آشنا ساخته و از تفرقه و اختلاف كه
مهمترين عامل نفوذ دشمنان مى باشد، بر حذر داريد. ضمنا جناب عالى از طرف اين جانب
نمايندگى داريـد در آن اسـتـان در مـورد اخـذ وجـوه شـرعـيـه و رسـيـدگـى بـه امـور
مـذهـبـى و حـل مـشـكـلات ديـنـى مـردم ، كـه امـيـد اسـت بـا هـمـكـارى عـلمـاء
اعـلام و اهـالى مـحـتـرم محل بتوانيد وظايف محوله را به نحو احسن انجام دهيد.
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 5/5/66
ديدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
هم وحدت را حفظ كنيد و هم اخلاص را
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن چـند كلمه دعا مى كنم به شما، من هميشه دعاگوى شماها هستم . از خداى تبارك و
تعالى مـسـالت مـى كـنـم كـه شـمـا را در كـارهـايتان موفق كند و اسلام را به دست
شما، به دست دوستان شما، به دست رفقاى شما، به دست همه قواى مسلحه ، اسلام را
/پيشبرد كند/ پيش ببرد و كفر را ساقط كند. البته مى دانيد كه زمينه سقوط كفر را خدا
دارد فراهم مى كند و از ما نيست اين چيزها، شما هم بايد اين را از خودتان ندانيد.
اين خداى تبارك و تعالى است كـه بـه شـمـا قـدرت داده اسـت و خـداى تـبـارك و تعالى
است كه شما را همت داده است و هر تيرى كه رها مى كنيد، با دست شما خداى تبارك و
تعالى كار را انجام مى دهد چنانچه تا حالا تجربه كرديد.
مـن دعـاى شـمـا، دعـاى به همه شما را بر خودم لازم مى دانم و از خداى تبارك و
تعالى مى خـواهـم كـه شـمـا را مـوفـق كـنـد و از شـمـا تـشـكـر مـى كـنـم كـه
مشغول خدمت به اسلام هستيد و تقاضا دارم كه وحدت خودتان را حفظ كنيد و اخلاص تان
را، هـم وحـدت را حفظ كنيد و هم اخلاص را، هم خودتان را چيزى ندانيد و هم قدرت خداى
تبارك به دست شما انشاءالله اجرا بشود و شرط اين است كه همه با هم ، تمام قوا با هم
باشيد و اميدوارم كه خداوند به همه شما سلامت ، صحت و توفيق و پيروزى عنايت كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 6/5/66
پيام برائت به زائرين بيت الله الحرام
بسم الله الرحمن الرحيم
و مـن يـخرج من بيته مهاجرا الى الله و رسوله ثم يدركه الموت فقط وقع اجره على الله
الحـمـدلله عـلى الائه والصـلوه والسـلام عـلى انـبـيـائه سـيـمـا خـاتمهم و افضلهم
و على اوليائه و خاصه عباده سيما خاتمهم و قائمهم ارواح العالمين لمقدمه الفداء.
قلم ها و زبان ها و گفتارها و نوشتارها عاجز است از شكر نعمت هاى بى پايانى كه نصيب
عـالمـيـان شده و مى شود. خالقى كه با جلوه سراسر نورانى خود، عوالم غيب و شهادت و
سـر و عـلن را بـه نـعـمـت وجـود آراسـته و به بركت برگزيدگانش به ما رسانده كه :
(الله نـورالسـمـوات والارض
) و بـا ظـهـور جـمـيـلش پـرده از جـمـالش برافكنده كه
(هوالاول والاخر والظاهر والباطن
) و به كتب مقدس آسمانى اش كه از حضرت غيب بر انـبـيـائش از صـفـى
الله تـا خليل الله و از خليل الله تا حبيب الله صلوات الله و سلامه عـليـهـم و
سـلم نـازل فـرمـوده ، راه وصـول بـه كـمـالات و فـنـاى در كـمـال مـطـلق را
تـعـليـم فـرمـوده و سـلوك الى الله را گوشزد كرده چون كريمه
(و من يـخـرج مـن بـيـتـه مـهاجراالى الله
) و طريق برخورد با مومنين و دوستان خود و ملحدين و مـسـتـكـبـريـن و
دشـمـنـان خـويـش را آمـوخـتـه : (مـحـمـد
رسـول الله و الذيـن مـعه اشداء على الكفار رحماء بينهم
). و هزاران شكر كه ما را از امت خـاتـم النـبـيـيـن مـحـمـد مـصـطـفـى
صـلى الله عـليـه و آله و سـلم قـرار داد، افـضـل و اشـرف مـوجـودات و از پـيـروان
قـرآن مجيد، اعظم و اشرف كتب مقدسه و صورت كتبيه حضرت غيب مستجمع جميع كمالات به
صورت وحدت جميعه و ضمانت حفظ و صيانت آن را از دسـتـبـرد شـيـاطـيـن انس و جن
فرموده (انا نحن نزلنا الذكر و انا له
لحافظون )، قرآنى كه نه يك حرف بر آن
افزوده شده و نه يك حرف كاسته . كتاب كريمى كه ما را از بـرخـورد انـبـيـاء مـعـظـم
الهـى بـا مـسـتـكـبـريـن جـهـان و جـهـانـخـواران طـول تـاريـخ آگـاه نـمـوده و از
طـريـقـه حـضـرت خـاتـم الرسـل صـلى الله عـليـه و آله و سـلم بـا مـشـركان و
زورگويان و كفار و در راءس آنان منافقان ، مطلع كرده و اين برخورد، جاويدان و براى
هر عصرى و هر مصرى است .
در ايـن كـتـاب جـاويـد مـى بـيـنـيـم كه فرموده (قل
ان كان اباوكم و ابناوكم و اخوانكم و ازواجـكـم و عـشـيـرتكم و اموال اقترفتموها و
تجاره تخشون كسادها و مساكن ترضونها احب اليكم من الله و رسوله و جهاد فى سبيله
فتربصوا حتى ياتى الله بامره والله لا يهدى القـوم الفـاسـقـيـن
). خـطاب به مصلحت انديشان و سازشكاران و متاسفان براى شهادت جوانان و
از دست رفتن مال ها و جان ها و خسارت هاى ديگر
وارد شـده و جـالب آن كـه بـعـد از حـب خـداى تـعـالى و رسـول اكـرم صـلى الله
عـليـه و آله در بـيـن تـمـام احـكـام الهـى ، جـهـاد فـى سـبـيـل الله را ذكـر
فـرمـوده و تـنـبـه داده كـه جـهـاد فـى سـبـيـل الله در راس تـمـام احـكـام اسـت
كـه آن حـافـظ اصـول اسـت و تـذكـر داده كـه در صـورت قعود از جهاد، منتظر عواقب آن
باشيد، از ذلت و اسـارت و بـربـاد رفـتـن ارزش هاى اسلامى و انسانى و نيز از همان
چيزها كه خوف آن را داشتيد از قتل عام صغير و كبير و اسارت ازواج و عشيره . و بديهى
است كه همه اينها پيامد تـرك جـهـاد، خصوصا جهاد دفاعى است كه ما اكنون گرفتار آن
هستيم و اشاره به اين امر است آيه كريمه (فليحذرالذين
يخالفون عن امر ربه ان تصيبهم فتنه او يصيبهم عذاب اليم
). و كدام فتنه و بليه بالاتر از آنچه دشمنان اسلام ، خصوصا در اين زمان
براى بـرچـيـدن اسـاس اسـلام و بـرپـا كـردن حـكـومـت هـايـى مـثـل سـتـمـشـاهـى و
بـرگـردانـدن مـسـتـشـاران غـارتـگـر و بـر بـاد رفـتـن حـرث و نـسل ملت و بر سر
كشور و ملت ايران ، آن آيد كه بر سر كشور عراق و ملت مظلوم آن در اين چند سال آمد.
و حـمـد و شكر بى پايان بر ذات مقدس ربوبيت كه با تربيت هاى معنوى خود ملت ايران را
از غـرقـاب فـسـاد شـتـمـشـاهـى نـجـات بـخـشـيـده و راه و رسـم زمـيـن مـسـتـقـل
در پـنـاه بـيرق شكوهمند اسلام را به آنان آموخت و امروز در جهان كشورى نيست جز
ايـران كـه در دخـالت ابـرقـدرت ها پيراسته باشد و سرنوشت خويش را خود بر اساس
اسلام عزيز تعيين كند و دست به سينه اغيار زند و خداوند بر ما منت نهاده كه در سايه
اين مـلت زنـدگـى مـى كـنـيـم . و شـكـر بـى پـايـان بـر عـنـايـات حـق جـل و عـلا
كـه در آسـتـان عـزيـمـت حـجـاج محترم ايرانى به سوى معبد عشق و مرقد معشوق و
هـجـرت بـه سـوى خداى تعالى و رسول معظمش !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! نداى
اسـلام بـر اقـصا بلاد جهان طنين افكنده و بيرق معنوى اسلام در اقطار عالم به
اهتزاز در آمده و چشم هاى جهانيان به سوى كشور ولى الله اعظم !!! ارواحنا لمقدمه
الفداء !!! دوخته شـده و بـه رغم بدخواهان و منحرفان كه كوس رسوايى شان بر سر
بازارها زده شده و بـر خلاف خواب هاى خرگوشى آنان كه وعده سقوط جمهورى اسلامى را در
سه ماه با يك سـال بـه خـود و اربـابـان خـود مـى دانـد، امـروز پـس از سـال هـا،
كـشـور عـزيز اسلامى ايران از هميشه پايدارتر و ملت عظيم آن سرافرازتر و قواى مسلحه
آن پرقدرت تر و جوانان و سالمندان آن مصمم تر و حوزه هاى مقدس علميه آن در سايه
مراجع معظم و علماء اعلام كثرالله امثالهم پر شورتر و پيوند حوزه ها و دانشگاه هـا
اسـتوارتر و قواى سه گانه آن فعال تر و جهات سياسى ، فرهنگى و نظامى آن رو بـه
رشـدتـر. و دشـمـنـان آن كـه در حـقـيـقـت دشـمـنـان اسـلام و اسـتـقـلال كـشـور
هستند ضعيف تر و زبون تر و كاخ هاى مستكبران لرزان تر و رسوايى كـاخ سـيـاه بـر
مـلاتـر و پريشان گويى و دلهره كاخ نشينان افزون تر و سردرگمى رسـانه هاى گروهى
جهان !!! كه انعكاس سردرگمى كاخ نشينان !!! واضح تر گرديده اسـت ، لازم اسـت در
ايـن جـوى كـه پـيـش آمـده اسـت ، مـسلمين و مستضعفان جهان آگاهانه از آن
اسـتـفـاده كـرده و جـمـيـع فـرق مـسـلمين و مستضعفان دست در دست هم داده و خودشان
را از قيد اسارت ابرقدرت ها خارج
نمايند. اينك تذكراتى را عرض مى كنم :
1 !!! اعـلان بـرائت از مـشركان كه از اركان توحيدى و واجبات سياسى حج است ، بايد
در ايـام حـج بـه صـورت تـظـاهـرات و راهـپـيـمايى باصلابت و شكوه هر چه بيشتر و
بهتر بـرگـزار شـود و حـجـاج مـحـتـرم ايـرانـى و غـيـر ايـرانـى بـا هـمـاهـنـگـى
كامل با مسؤ ولين حج و نماينده اين جانب ، جناب حجت الاسلام آقاى كروبى در كليه
مراسم شركت نمايند و فرياد كوبنده برائت از مشركان و ملحدان استكبار جهانى و در
راءس آنان آمـريـكـاى جنايتكار را در كنار خانه توحيد طنين اندازند و از ابراز بغض
و كينه خود نسبت به دشمنان خدا و خلق غافل نشوند. مگر تحقق ديانت جز اعلام محبت و
وفادارى نسبت به حق و اظـهـار خـشـم و بـرائت نـسبت به باطل است ؟ حاشا كه خلوص
عشق موحدين جز به ظهور كـامـل نفرت از مشركين و منافقين ميسر شود و كدام خانه اى
سزاوارتر از كعبه و خانه امن و طهارت والناس كه در آن به هر چه تجاوز و ستم و
استثمار و بردگى و يا دون صفتى و نـامـردمـى اسـت عـملا و قولا پشت شود و در تجديد
ميثاق (الست بربكم
) بت آلهه ها و اربـابـان مـتـفـرقـون شكسته شود و خاطره مهم ترين و
بزرگترين حركت سياسى پيامبر (ص ) در و اذان مـن الله و رسـوله الى الناس يوم الحج
الاكبر زنده بماند و تكرار شود، چـرا كـه سـنـت پـيامبر (ص ) و اعلان برائت كهنه
شدنى نيست و نه تنها اعلان برائت به ايـام و مـراسـم حـج منحصر نشود، كه بايد
مسلمانان فضاى سراسر عالم را از محبت و عشق نـسـبت به ذات حق و نفرت و بغض عملى
نسبت به دشمنان خدا لبريز كنند و به وسوسه خناسان و شبهات ترديد آفرينان و متحجرين
و منحرفين گوش فرا ندهند و لحظه اى از ايـن آهـنـگ مقدس توحيدى و جهان شمولى
اسلام ، غفلت نكنند كه مسلما جهانخواران و دشمنان مـلت هـا، بـعـد از ايـن آرام و
قـرار نـخـواهـنـد داشـت و بـه حـيـله هـا و تـزويرها و چهره هاى گوناگون متمسك مى
شوند و روحانى نماها و آخوندهاى دربارى و اجير شدگان سلاطين و مـلى گراها و منافقين
به فلسفه ها و تفسيرها و برداشت هاى غلط و منحرف روى مى آورند و بـراى خـلع سـلاح
هـاى مـسلمانان و ضربه زدن به صلابت و ابهت و اقتدار امت محمد !!! صلى الله عليه و
آله وسلم !!! به هر كارى دست مى زنند و چه بسا جاهلان متنسك بگويند كـه قـداسـت
خـانـه حـق و كـعبه معظمه را به شعار و تظاهرات و راهپيمايى و اعلان برائت نـبـايد
شكست و حج جاى عبادت و ذكر است نه ميدان صف آرايى و رزم و نيز چه بسا عالمان
مـتـهـتـك القا كنند كه مبارزه و برائت و جنگ و ستيز، كار دنياداران و دنياطلبان
بوده است و ورود در مسائل سياسى ، آن هم در ايام حج دون شاءن روحانيون و علما مى
باشد كه خود اين القـائات نـيـز از سـيـاسـت مـخـفى و تحريكات جهانخواران به شمار
مى رود كه مسلمانان بـايـد بـا هـمـه امـكانات و وسايل لازم به مقابله جدى و دفاع
از ارزش هاى الهى و منافع مـسـلمـيـن بـرخيزند و صفوف مبارزه و دفاع مقدس خويش را
محكم و مستحكم نمايند و به اين بـيـخـبـران و دل مـردگـان و پـيـروان شـيـاطـيـن
بـيـش از ايـن مـجـال حـمـله را بـه صـفـوف عـقـيـده و عـزت مـسـلمانان ندهند و از
همه جا و همه سرزمين ها و خـصـوصـا از كعبه حق به جنود خدا متصل شوند و زائران
عزيز، از بهترين و مقدس ترين سـرزمـيـن هاى عشق و شعور و جهاد به كعبه بالاترى
رهسپار شوند و همچون سيد و سالار شهيدان حضرت ابى عبدالله الحسين
!!! عـليـه السـلام !!! از احرام حج به احرام حرب و از طواف كعبه و حرم به طواف
صاحب بـيـت و از تـوضـوء زمـزم بـه غـسـل شـهـادت و خون رو آورند و به امتى شكست
ناپذير و بنيانى مرصوص مبدل گردند كه نه ابر قدرت شرق ياراى مقابله آنان را داشته
باشد نـه غـرب كـه مـسـلمـا روح و پـيام حج چيز ديگرى غير از اين نخواهد بود كه
مسلمانان ، هم دستورالعمل جهاد با نفس را بگيرند و هم برنامه مبارزه با كفر و شرك
را.
بـه هـر حـال اعـلان بـرائت در حـج ، تـجـديـد مـيـثـاق مـبـارزه و تـمـريـن
تـشـكـل مجاهدان براى ادامه نبرد با كفر و شرك و بت پرست هاست و به شعار هم خلاصه
نـمـى شـود كـه سـرآغـاز عـلنـى سـاخـتـن مـنشور مبارزه و سازماندهى جنود خداى
تعالى در بـرابـر جـنـود ابـليـس صـفـتـان اسـت و از اصـول اوليه توحيد به شمار مى
رود و اگر مسلمانان در خانه ناس و خانه خدا از دشمنان خدا اظهار برائت نكنند، پس در
كجا مى توانند اظـهـار نـمـايـنـد و اگـر حـرم و كـعـبه و مسجد و محراب ، سنگر و
پشتيبان سربازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبيا نيست ، پس مامن و پناهگاه آنان
در كجاست ؟
خـلاصـه ، اعـلان بـرائت مـرحـله اول مـبـارزه و ادامـه آن مراحل ديگر وظيفه ماست و
در هر عصر و زمانى جلوه ها و شيوه ها و برنامه هاى متناسب خود را مـى طـلبـد و
بـايـد ديد كه در عصرى همانند امروز كه سران كفر و شرك همه موجوديت تـوحيد را به
خطر انداخته اند و تمامى مظاهر ملى و فرهنگى و دينى و سياسى ملت ها را بـازيـچـه
هـوس هـا و شـهـوت هـا نموده اند چه بايد كرد. آيا بايد در خانه ها نشست و با
تـحـليـل هـاى غـلط و اهـانـت بـه مـقـام و منزلت انسان ها و القاء روحيه ناتوانى و
عجز در مـسـلمـانـان ، عـمـلا شـيـطـان و شـيـطـان زادگـان را تـحـمـل كـرد و
جـامـعـه را از وصول به خلوص كه غايت كمال و نهايت آمال است ، منع كرد و تصور نمود
كه مبارزه انبيا بـا بـت و بـت پـرسـت هـا مـنـحـصـر بـه سنگ و چوب هاى بى جان بوده
است و نعوذبالله پيامبرانى همچون ابراهيم در شكستن بت پيشقدم و اما در مصاف با
ستمگران ، صحنه مبارزه را ترك كرده اند؟ و حال آن كه تمام بت شكنى ها و مبارزات و
جنگ هاى حضرت ابراهيم با نـمـروديـان و مـاه و خورشيد و ستاره پرستان مقدمه يك هجرت
بزرگ و همه آن هجرت ها و تـحـمـل سـخـتـى هـا و سـكـونـت در وادى غـيـر ذى زرع و
سـاخـتـن بـيـت و فـديـه اسماعيل مقدمه بعثت و رسالتى است كه در آن ، ختم پيام
آوران سخن اولين و آخرين بانيان و مـوسـسان كعبه را تكرار مى كند و رسالت ابدى خود
را با كلام ابدى (اننى برى مما تـشـركـون
) ابـلاغ مـى نـمـايـد كـه اگـر غـيـر از ايـن تـحـليـل و تـفـسـيـرى
ارائه دهـيـم ، اصلا در زمان معاصر، بت و بت پرستى وجود ندارد و راسـتـى كـدام
انـسـان عـاقـلى اسـت كـه بـت پـرسـتـى جـديـد و مـدرن را در شكل ها و افسون ها و
ترفندهاى ويژه خود نشناخته باشد و از سلطه اى كه بتخانه هايى چـون كـاخ سـيـاه بر
ممالك اسلامى و خون و ناموس مسلمين و جهان سوم پيدا كرده اند، خبر نداشته باشد.
امروز فرياد برائت ما از مشركان و كافران ، فرياد از ستم ستمگران و فرياد امتى است
كـه جـانـشان از تجاوزات شرق و غرب و در راءس آنان آمريكا و اذناب آن به لب رسيده
اسـت و خـانـه و وطـن و سـرمـايـه اش بـه غارت رفته است . فرياد برائت ما، فرياد
ملت مـظلوم و ستم !!! ديده !!! كشيده افغانستان است و من متاسفم كه شوروى به تذكر و
هشدار مـن در مـورد افغانستان عمل ننمود و به اين كشور اسلامى حمله كرد. بارها گفته
ام و اكنون نـيـز تـذكر مى دهم كه ملت افغانستان را به حال خود رها كنيد، مردم
افغانستان سرنوشت خـودشـان را تـعـيـين نموده و استقلال واقعى خود را تضمين مى كنند
و به ولايت كرملين با قـيـمـومـت آمـريـكـا احتياجى ندارند و مسلم بعد از خروج
نظاميان بيگانه از كشورشان ، به سلطه ديگرى گردن نمى نهند و پاى آمريكا را اگر قصد
دخالت و تجاوز در كشورشان كرده باشد، مى شكنند.
و نيز فرياد برائت ما فرياد مردم مسلمان آفريقاست ، فرياد برادران و خواهران دينى
ما كه به جرم سياه بودن تازيانه ستم سيه روزان بى فرهنگ نژادپرست را مى خورند.
فـريـاد بـرائت مـا، فرياد برائت مردم لبنان و فلسطين و همه ملت ها و كشورهاى ديگرى
اسـت كـه ابـرقـدرت هـاى شـرق و غـرب ، خـصـوصـا آمـريـكـا و اسـرائيـل بـه آنان
چشم طمع دوخته اند و سرمايه آنان را به غارت برده اند و نوكران و سـرسـپـردگـان
خـود را بـه آنـان تـحـمـيـل نـمـوده انـد و از فـواصـل هـزاران كـيـلومـتـر راه
بـه سـرزمـيـن هاى آنان چنگ انداخته و مرزهاى آبى و خاكى كشورشان را اشغال كرده
اند.
فـريـاد بـرائت مـا، فـريـاد بـرائت هـمـه مـردمـانـى اسـت كـه ديـگـر تحمل تفرعن
آمريكا و حضور سلطه طلبانه آن را از دست داده اند و نمى خواهند صداى خشم و
نـفـرتـشـان بـراى ابد در گلوهاى شان خاموش و افسرده بماند و اراده كرده اند كه
آزاد زندگى كنند و آزاد بميرند و فريادگر نسل ها باشند.
فرياد برائت ما، فرياد دفاع از مكتب و حيثيات و نواميس ، فرياد دفاع از منابع و
ثروت هـا و سـرمايه ها، فرياد دردمندانه ملت هايى است كه خنجر كفر و نفاق قلب آنان
را دريده است .
فرياد برائت ما، فرياد فقر و تهيدستى گرسنگان و محرومان و پابرهنه هايى است كه
حـاصـل عـرق جـبين و زحمات شبانه روزى آنان را، زراندوزان و دزدان بين المللى به
يغما برده اند و حريصانه از خون دل ملت هاى فقير و كشاورزان و كارگران و زحمتكشان ،
به اسم سرمايه دارى و سوسياليزم و كمونيزم مكيده و شريان حيات اقتصاد جهان را به
خود پيوند داده اند و مردم جهان را از رسيدن به كمترين حقوق حقه خود محروم نموده
اند.
فرياد برائت ما، فرياد امتى است كه همه كفر و استكبار به مرگ او در كمين نشسته اند
و هـمـه تيرها و كمان ها و نيزه ها به طرف قرآن و عترت عظيم نشانه رفته اند و هيهات
كه امـت مـحـمـد !!! صلى الله عليه و آله وسلم !!! و سيراب شدگان كوثر عاشورا و
منتظران وراثـت صـالحـان بـه مـرگ ذلت بـار و بـه اسارت غرب و شرق تن در دهند و
هيهات كه خـمـيـنـى ، در بـرابـر تـجـاوز ديوسيرتان و مشركان و كافران به حريم قرآن
كريم و عـتـرت رسـول خـدا و امـت مـحـمد !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و
پيروان ابراهيم حنيف ساكت و آرام بماند و يا نظاره گر صحنه هاى ذلت و حقارت
مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خويش را براى اداى واجب حق و فريضه دفاع از
مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فـوز عـظـيـم شهادتم . قدرت و ابرقدرت ها و
نوكران آنان مطمئن باشند كه اگر خمينى يـكـه و تـنها هم بماند به راه خود كه راه
مبارزه با كفر و ظلم و شرك و بت پرستى است ادامـه مـى دهـد و بـه يـارى خـدا در
كـنـار بسيجيان جهان اسلام ، اين پابرهنه هاى مغضوب ديكتاتورها، خواب راحت را از
ديدگان جهانخواران و
سـرسپردگانى كه به ستم و ظلم خويشتن اصرار مى نمايند سلب خواهد كرد. آرى شعار نـه
شـرقى ، نه غربى ما، شعار اصولى انقلاب اسلامى در جهان گرسنگان و مستضعفين بـوده و
تـرسـيم كننده سياست واقعى عدم تعهد كشورهاى اسلامى و كشورهايى است كه در آينده
نزديك و به يارى خدا اسلام را به عنوان تنها مكتب نجاتبخش بشريت مى پذيرند و ذره اى
هـم از ايـن سياست عدول نخواهد شد و كشورهاى اسلامى و مردم مسلمان جهان نه بايد
وابـسته به غرب و اروپا و آمريكا و نه وابسته به شرق ، شوروى كه انشاءالله ، به
خـدا و رسـول خـدا و امـام زمـان وابـسـتـه اسـت و بـه طور قطع و يقين ، پشت كردن
به اين سـيـاسـت بـيـن المـللى اسـلام ، پـشـت كـردن بـه آرمـان مـكـتـب اسـلام و
خـيـانـت بـه رسـول خـدا !!! صـلى الله عـليـه و آله و سـلم !!! و ائمه هدى !!!
عليهم السلام !!! است و نـهـايـتـا مـرگ كـشـور و مـلت ما و تمامى كشورهاى اسلامى
است و كسى گمان نكند كه اين شـعـار، شـعـار مـقـطـعـى اسـت كـه ايـن سـيـاسـت ،
مـلاك عـمـل ابدى مردم ما و جمهورى اسلامى ما و همه مسلمانان سرتاسر عالم است . چرا
كه شرط ورود بـه صـراط نـعـمـت حـق بـرائت و دورى از صـراط گـمراهان است كه در همه
سطوح و جـوامـع اسـلامـى بايد پياده شود. مسلمانان بعد از شركت در راهپيمايى هاى
برائت و اعلان هـمـبـسـتـگـى بـا مـلت دلاور ايـران ، بايد به فكر رمى استعمار از
كشورها و سرزمين هاى اسلامى خود باشند و براى بيرون راندن جنود ابليس و برچيدن
پايگاه هاى نظامى شرق و غـرب از كـشـورهـاى خـود تـلاش بـنمايند و نگذارند
دنياخواران از امكانات آنان ، در جهت منافع خود و ضربه زدن به كشورهاى اسلامى
استفاده كنند كه اين بزرگترين ننگ و عار كـشـور و سـران مـمـالك اسـلامى است كه
بيگانگان به مراكز سرى و نظامى مسلمانان راه پـيـدا كـنـنـد. مسلمانان از هياهو و
طبل هاى توخالى تبليغات ظالمانه نهراسند كه كاخ ها و قـدرت هـاى نـظـامـى و
سـيـاسـى اسـتـكـبـار جـهـان ، هـمـانـنـد لانـه عـنـكـبـوت سـسـت و در حـال
فـروريـخـتـن اسـت . مـسـلمـانـان جـهـان بـايـد بـه فـكـر تـربـيـت و كنترل و
اصلاح سران خودفروخته بعض كشورها باشند و آنان را با نصيحت يا تهديد از ايـن خـواب
گـرانـى كـه هـم خـودشـان و هم منافع ملت هاى اسلامى را به باد فنا مى دهد، بـيـدار
نـمـايند و به اين سرسپردگان و نوكران هشدار بدهند و خودشان هم با بصيرت كامل از
خطر منافقين و دلالان استكبار جهانى غافل نشوند و دست روى دست نگذارند و نظاره گر
صحنه شكست اسلام و غارت سرمايه ها و منابع و نواميس مسلمين نباشند.
مـلت هاى مسلمان بايد به فكر نجات فلسطين باشند و مراتب انزجار و تنفر خويش را از
سـازشـكـارى و مـصـالحه رهبران ننگين و خودفروخته اى كه به نام فلسطين ، آرمان مردم
سرزمين هاى غصب شده و مسلمانان اين خطه را به تباهى كشيده اند به دنيا اعلام و
نگذارند ايـن خـائنـان بـر سـر مـيـز مـذاكـره هـا و رفـت و آمـدها، حيثيت و اعتبار
و شرافت ملت قهرمان فلسطين خدشه دار كنند، كه اين انقلابى نماهاى كم شخصيت و
خودفروخته به اسم آزادى قدس به آمريكا و اسرائيل متوسل شده اند.
عجبا كه هر روز از فاجعه خونبار غصب فلسطين بيشتر مى گذرد، سكوت و سازش سران
كـشورهاى اسلامى و طرح مماشات با اسرائيل غاصب بيشتر و حتى از تبليغ و شعارهايى
بـيـت المـقدس هم خبرى به گوش نمى رسد و اگر دولت و مردم كشورى همانند ايران كه
خـود نـيـز در حـالت دفـع تـجـاوز و جـنگ و محاصره است ، به پشتيبانى از مردم
فلسطين برخاسته و فرياد مى زند، او را محكوم مى كنند و حتى از اين كه يك روز هم به
نام قدس برگزار شود، وحشت نموده اند. نكند كه اينان تصور كرده اند كه گذشت زمان ،
سيرت و صـورت جنايت هاى اسرائيل و صهيونيزم را دگرگون ساخته است و گرگ هاى خون آشام
صـهـيـونـيـزم ، از فـكـر تـجـاوز و غـصـب سـرزمـيـن هـاى از نيل تا فرات دست
برداشته اند. مسؤ ولين محترم كشور ايران و مردم ما و ملت هاى اسلامى از مـبـارزه با
اين شجره خبيثه و ريشه كن كردن آن ، دست نخواهند كشيد و به يارى خداوند تعالى از
قطرات پراكنده پيروان اسلام و توان معنوى امت محمد !!! صلى الله عليه و آله وسـلم
!!! و امـكـانـات كـشـورهـاى اسـلامـى بـايـد اسـتـفـاده كـرد و بـا تـشـكـيـل
هـسـتـه هـاى مـقـاومـت حـزب الله در سـراسـر جـهـان اسـرائيـل را از گـذشـتـه
جـنـايـت بـار خود پشيمان و سرزمين هاى غصب شده مسلمانان را از چـنـگـال آنـان
خـارج كـرد. مـن هـمـان گـونـه كـه بـارهـا و در سـال هـاى گـذشـتـه قبل و بعد از
انقلاب هشدار داده ام ، مجددا خطر فراگيرى غده چركين و سـرطـانـى صهيونيزم را در
كالبد كشورهاى اسلامى گوشزد مى كنم و حمايت بى دريغ خود و ملت و دولت و مسؤ ولين
ايران را از تمامى مبارزات اسلامى ملت ها و جوانان غيور و مـسـلمان در راه آزادى
قدس ، اعلام مى نمايم و از جوانان عزيز لبنان كه موجب سرافرازى امـت اسـلام و
خـوارى و ذلت جـهـانـخـواران گـرديده اند، تشكر مى كنم و براى موفقيت همه عزيزانى
كه در داخل سرزمين هاى اشغالى و يا در كنار اين كشور غصب شده ، با تكيه به سـلاح
ايـمان و جهاد به اسرائيل و منافع آن ضربه مى زنند دعا مى كنم و اطمينان مى دهم كـه
مـلت ايـران ، شـمـا را تـنـهـا نـخـواهـد گـذاشـت . بـه خـداى تـعـالى تـوكـل
كـنـيـد و از قدرت معنوى ملسمانان بهره بجوييد و با سلاح تقوا و جهاد و صبر و
مقاومت بر دشمنان حمله ببريد كه (ان
تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم ).
2 !!! از آن جـا كـه جـنـگ در راءس امـور و برنامه هاى كشور ماست ، جهانخواران در
آستانه پـيـروزى قـاطـع مـلت ايـران بـر نـظـام پـوسـيـده و رو بـه زوال
عـفـلقـيـان ، تـلاش گـسـتـرده اى را در جهت مشوه ساختن افكار عمومى جهانيان به كار
گـرفـته اند تا بعد از آن همه تجاوزات و جنايات صداميان و سكوت مجامع بين المللى ،
مـا را جـنـگ طـلب مـعـرفـى نـمـايند. و چه بسا با اين حربه جديد، افراد ناآگاهى را
تحت تـاءثـيـر قـرار داده بـاشـنـد. لازم اسـت براى روشن شدن افكار عمومى ملت هاى
در بند و خصوصا زائران محترم نكاتى را يادآور شوم .
دنـيـا از آغـاز جـنـگ تـاكـنـون و در تـمـام مـراحل دفاعى ما، هيچ گاه با زبان
عدالت و بى طـرفى با ما سخن نگفته است . آن روزى كه صدام و حزب بعث از روى غرور و
بى خردى بـه مـنـظـور ساقط نمودن نظام نوپاى جمهورى اسلامى ايران به كشور عزيزمان
ايران حـمـله نـموده و قراردادهاى بين المللى را پاره كرد و شخصا تجاوزات هوايى و
دريايى و زمينى ارتش را رهبرى مى نمود و نه تنها خانه هاى يك
شـهـر و روسـتـا، كـه مراكز ده ها شهر و صدها روستا را با خاك يكسان مى كرد و
كودكان معصوم ملت ما را در آغوش مادرانشان به شهادت مى رساند و تجاوزات و وحشى گرى
ها را تـا آن جـا ادامـه داد كـه قلم از نوشتن و زبان از بيان آنان شرم مى كند و
نيز در آن روزى كـه صدام اولين جرقه و شعله هاى آتش جنگ را در خرمن امنيت همه
كشورهاى اسلامى و خليج فارس برافروخت ، هيچ كس از اين مدعيان صلح ، جلوى آتش
افروزى او را نگرفته و از امـكـانـات و اهـرم هـاى فـشـار و قـراردادهـاى خـود در
جـهـت كنترل و مهار او بهره نجست و به دفاع از ملت مظلوم و ستمديده ايران و عراق
برنخاست و بـه صـدام !!! ايـن آغـاز كـنـنـده جـنگ !!! نگفت كه به كدام گناه و به
چه جرمى ملت ايران بـايـد كـشـتـه شـوند! و به كدام گناه ميليون ها زن و مرد و پير
و جوان آواره شوند و يا خـانـه و كـاشـانـه شـان ويـران گـردد! و بـه كـدام جـرم و
گـنـاه حـاصـل زحـمـات ده هـا سـاله تـلاش و سـرمايه گذارى يك ملت در صنايع و
كارخانجات و مـزارع و كـشـتـزارهـا سـوخـتـه و بـربـاد بـرود! آيـا جـرم ما، ايرانى
بودن ماست ، جرم ما فـارسى بودن ماست ، جرم ما اختلافات و تنازعات گذشته مرزى ماست
؟ خير، چنين نيست . امـروز هـمـه مى دانند جرم واقعى ما از ديد جهانخواران و
متجاوزان ، دفاع از اسلام و رسميت دادن بـه حـكومت جمهورى اسلامى به جاى نظام طاغوت
ستمشاهى است ، جرم و گناه ما احياء سـنـت پـيـامـبـر !!! صـلى الله عـليـه و آله و
سـلم !!! و عـمـل بـه دستورات قرآن كريم و اعلان وحدت مسلمانان اعم از شيعه و سنى ،
براى مقابله بـا تـوطـئه كـفر جهانى و پشتيبانى از ملت محروم فلسطين و افغانستان و
لبنان و بستن سفارت اسرائيل در ايران و اعلان جنگ با اين غده سرطانى و صهيونيزم
جهانى و مبارزه با نـژادپرستى و دفاع از مردم محروم آفريقا و لغو قراردادهاى بردگى
رژيم كثيف پهلوى بـا آمـريـكاى جهانخوار بوده است . و نزد جهانخواران و نوكران بى
اراده آنان چه گناهى بـالاتـر از ايـن كـه كـسـى از اسـلام و حـاكـمـيـت آن سخن
بگويد و مسلمانان را به عزت و استقلال و ايستادگى در مقابل ستم متجاوزان دعوت كند.
ما به اين نكته نه فقط در جنگ تحميلى ، كه از روز نخست شروع مبارزه و از پانزده
خرداد تا بيست و دوم بهمن رسيده ايم و به خوبى دريافته ايم كه براى هدف بزرگ و
آرمانى اسلامى !!! الهى بايد بهاى سنگينى پرداخت نماييم و شهداى گرانقدرى را تقديم
كنيم و جـهـانـخـواران مـا را راحت و آرام نخواهند گذاشت و با استفاده از ايادى
داخلى و خارجى شان بـه ما شبيخون زده و خون عزيزان ما را بر بستر كوچه ها و خيابان
ها و مرزهايمان جارى مى كنند و همين گونه شد وقتى كه فرياد اسلامخواهى مردم كشور ما
در پانزده خرداد به گوش آمريكا رسيد و وقتى كه براى اولين بار غرور آمريكا و اقتدار
و ابرقدرتى او در اعتراض به مصونيت كارگرانش در ايران شكسته شد و آمريكا متوجه
اقتدار و رهبرى علما و روحـانـيـت اسـلام و عـزم جـزم و اراده پـولاديـن مـلت
ايـران بـراى كـسـب آزادى و اسـتـقـلال و رسـيـدن بـه نـظـام عدل اسلامى گرديد، به
نوكر بى اراده و وطن فروش و فرومايه خود محمدرضا خان دستور داد كه صداى اسلامخواهى
ملت ما را خاموش كند و از او پـيـمـان گرفت تا همه افرادى كه در برابر آمريكا قد
علم كرده اند را نابود كند و همه ديـديـم كـه اين خائنان و سرسپردگان در اين
ماموريت شوم لحظه اى درنگ ننمودند و به نام ماموريت و آزادى و رسيدن به دروازه تمدن
بزرگ ، از كشته هاى اين ملت
پـشـته ها ساختند و در و ديوار كشور ما را از فيضيه گرفته تا دانشگاه و از دانشگاه
تا كـوچـه و بـازار و خـيـابـان و از خـيـابـان تـا مـسـجـد و محراب به خون عزيزان
و جوانان تـكـبيرگوى پير و خدا و رسول خدا (ص )، رنگين كردند و در شرايطى كه جلادان
رژيم ستمشاهى پر و بال و برگ و شاخه شجره طيبه آزادى را مى شكستند، همه جهانخواران
در يك اقدام هماهنگ تبليغاتى و بين المللى شاه را متمدن و مترقى ، و آزادى طلبان و
مسلمانان را مـرتـجـع و خـواسـتـه هـاى اسـلامـى آنان را ارتجاع سياه معرفى كردند و
در ادامه همان سـيـاسـت سـركـوب بود كه در كربلاى خون رنگ ايران جنايات يزيديان را
ده ها بار در عـاشـوراهـا و تـاسـوعـاها تكرار نمودند و مملكت ما را به جزيره آرام
و ثبات آمريكا و به قـبـرسـتـان و خـرابـه ايـن مـلت مبدل ساختند كه من در روز ورود
به كشور عزيز ايران در بهشت زهرا گفتم كه شاه مملكت ما را ويران و قبرستان هاى آن
را آباد نمود و الان نيز همان سـخـن را تكرار مى كنم كه شاه كشور ما را ويران و
قبرستان ها را آباد كرد ولى شاه كه بـود و بـه دسـتـور چـه كـسـى عـمل مى كرد؟ كه
اگر او به تنهايى و به فكر فاسد و تـبـهـكار خود عمل مى كرد چه بسا قضايا بعد از
رفتن او خاتمه مى يافت . ولى چه كسى اسـت كـه نـدانـد شـاه نـوكـر و مـامـور
آمـريـكـا و تـمـامى شهيدان و عزيزان ما، خون بها و قـربـانيانى بودند كه به خاطر
آزادى از آنان گرفته شد و كار او ماموريتى بوده است كـه بـراى اربـابان خود به
انجام رسانيد و تا توانست انتقام آمريكا را از اسلام و مسلمين گـرفـت ولى كـارگـزار
اصـلى مـاجرا يعنى خود آمريكا در پشت صحنه باقى مانده بود، آمـريـكـايـى كـه از
اسـلام راسـتـيـن مـى تـرسـيـد و از قـيـام مـنـتـهـى بـه حـكـومـت عدل واهمه داشت
.