5 - حمله
به سوريه :
در سال 1225 قمرى
عبدالله بن سعود به حوران حمله كرد واموال مردم آن
ديار را عارت نمود، كشتزارها را به آتش كشيد و گروه
زيادى را كشت . وهابيان به كودكان نيز رحم نكردند.
گفته اند عادل سه ميليون درهم به مردم خسارت وارد
آوردند.
6 - حمله
به بحرين :
در سال 1226 قمرى وهابيان به بحرين تاختند.
حاكم وقت مسقط از دولت مركزى ايران كمك خواست نيروهاى
ايرانى تا نزديك مركز وهابيان ((درعيه
)) جلو رفتند. نيروهاى
وهابى پس از جنگ سختى شكست خوردند. دو فرمانده وهابى
سيف بن مالك ومحمد بن سيف زخم برداشته ، فرار كردند و
گروه زيادى از وهابيان كشته شدند. امام مسقط به شكرانه
اين پيروزى ، هداياى فراوانى براى شاهزاده قاجار
حسينعلى ميرزا حكمران فارس فرستاد. خبر اين پيروز در
20 ربيع الاول 1226 قمرى به فتحعلى شاه رسيد.
7 -
درگيرى وهابيان با قبيله خزعل :
در سال 1214 قمرى كاروانى از نجد به بغداد آمد.
افراد كاروان مال التجاره خود را فروخته و كالاهائى
خريدند و عازم ديار خود شدند. گروهى از عرافيان به قصد
حج همراه اين كاروان شدند، چون به نجف رسيدند، عده اى
از قبيله خزعل كه شيعه بودند، در نجف بودند. وهابيان
امير قبيله خزعل را در هنگام زيارت قبر مطهر علوى شهيد
كردند .اين جنايت موجب درگيرى ميان وهابيان و قبيله
خزعل شد تعدادى از طرفين كشته شدند. در اين ميان اموال
حاجيان عراقى وشتران واسبان وهابيان به غارت رفت .
وهابيان فرار كردند و حجاج بغدادى به بغداد برگشتند.
5 - كتبى
كه عليه وهابيت نوشته شده است :
1 - المنحة الوهبيه فى رد الوهابيه تاءليف :
ابراهيم بن عبدالقادر رياحى تونسى مالكى .
3 - الاوراق البغداديه فى الحوادث النجديه . تاءليف :
شيخ ابراهيم راوى ، رئيس طائفه رفاعيه .
4 - العقائد الصحيحه فى ترديد الوهابيه النجديه ،
تاءليف خواجه حافظ محمد حسن جان شير هندى .
5 - الاصول الاربعه فى ترديد الوهابيه ، تاءليف شير
هندى .
6 - الفجرالصادق فى الرد على منكرى التوسل و الكرامات
والخوارق . تاءليف : شيخ جميل افندى صدقى زهاوى .
7 - الاقوال المرضيه فى الرد على الوهابيه ، تاليف
نمحمد حنفى .
8 - الرساله الرديه على الطائفه الوهابيه . تاليف ،
محمد عطا الله .
9- الرد على الوهابيه ، تاليف ، عبدالمحسن حنبلى .
10 - ضيا الصدور لمنكر التوسل باهل القبور، تاءليف
ظاهر شاه هندى ..
11 - شفا السقام فى زياره خير الانام ، تاليف :
ابوالحسن على سبكى .
12 - رد وهابى ، تاليف : محمد بن مفتى عبدالغيور.
13 - المقالات الوافيه فى الرد على الوهابيه ، تاءليف
، شيخ حسن خزبك .
14 - التوسل ، تاليف : محمد عبدالقيوم قادرى .
15 - الحقايق الاسلاميه فى الرد على المزاعم الوهابيه
تاءليف نمالكبن شيخ محمود.
16 - المنح الالهيه فى طمس الضلاله الوهابيه ، تاليف ،
ابوالفدا اسماعيل تميمى تونسى .
17 - الدرر المنيه فى الرد غلى الوهابيه ، تاليف ، سيد
احمد دحلان شافعى .
18 - القول الشريعه فى الرد على الوهابيه ، تاليف :
مصطفى بن احمد شطى حنبلى .
19 - التوسل بالنبى و جهله الوهابيين .
20 - المسائل المنتخبه ، تاليف ، قاضى حبيب الحق .
21 - الانصاف .
22 - التوسل بالموتى .
23 - علما المسلمين و الوهابيون ، تاليف : حلمى ايشق .
24 - ميزان الكبرى ، تاليف ، عبدالوهاب شعرانى مصرى .
25 - شواهد الحق ، تاليف ، يوسف بن اسماعيل .
26 - العقايد النسفى ، تاليف ، عمر بن محمد حنفى .
27 - من صعوبات المكتوبات ، تاليف ، عبدالاحد فاروقى .
28 - رساله فى تحقيق الوهابيه ، تاليف شيخ خالد بغدادى
.
29 - الصواعق الالهيه فى الرد على الوهابيه ، تاليف ،
شيخ سليمانبن عبدالوهاب كه در جواب برادرش محمد بن
عبدالوهاب نوشت وبراى وى بن نجد فرستاد.
30 - تجديد سيف الجهاد لمدعى الاجتهاد، تاءليف ،
عبدالله بن لطيف شافعى .
31 - الصواعق و الرعود، تاءليف عبدالله بن داود حنبلى
.
32 - رساله احمد بن على بصرى شافعى .
33 - رساله عبدالوهاب بن احمد بركات شافعى مكى .
34 - رساله شيخ عطا مكى به نام :
الصارم الهندى فى عنق النجدى .
35 - السيوف الصقال فى اعناق من انكر من الاولياء
تاءليف ، يكى از علماء بيت المقدس .
36 - تحريص الانبياء على الاستغاثه بالاتبيا والاوليا،
تاءليف : عبدالله بن ابراهيم .
37 - سعاده الدارين ، تاليف ابراهيم بن عثمان
38 - كشف الارتياب فى اتباع محمد بن عبدالوهاب ،
تاءليف سيد محسن عاملى .
40 - نهج الرشاد، تاليف : محمد حسين كاشف الغطاء.
41 - شواهد الحق فى الاستقاثه بسيد الخلق
تاءليف : شيخ يوسف نبهانى .
42 - مصباح الانام وجلا الظلام تاءليف : علوى بن احمد.
43 - سيف الابرار على الفجار، تاءليف : محمد عبدالرحمن
حنفى (به فارسى ).
44 - سيف الجبار المسلول على الاعداء الابرار، تاءليف
: رسول قادرى (عربى -فارسى )
45 - مدارج السنية فى الرد على الوهابيه ،
تاءليف : عامر قادرى .
46 - كشف النقاب عن عقائد ابن الوهاب ، تاليف نعلى نقى
هندى .
47 - ازهاق الباطل فى رد الفرقه الوهابيه ، تاءليف :
محمد بن داود همدانى .
48 - الغدير، تاءليف : علامه امينى در اين كتاب عظيم
بخشى از عقايد و آراء وهابيت وابن تميميه مورد بررسى
ونقد قرار گرفته است .
49 - الفتوحات الاسلاميه ، تاءليف :
احمد دحلان مفتى مكه در اين كتاب به بخشى از عقايد
وهابيه پرداخته شده است .
50 - فصل الخطاب فى الرد على بن عبدالوهاب تاءليف شيخ
سليمان بن عبدالوهاب برادر بنيانگذار مذهب وهابيه .
51 - ايضاح المكنون / در دو جلد / تاليف اسماعيل پاشا.
52 - السيف الهندى فى ابنه طريقه الشيخ النجدى ،
تاءليف : عبدالله بن عيسى الصنعانى .
53 - مصباح الانام وجلاء الظلام فى رد شبه البدعى
النجدى التى اضل العوام ، تاءليف : علوى بن احمد حداد.
54 - جلال الحق فى كشف احوال اشرار الخلق ، تاءليف :
ابراهيم قادرى .
55 - اظهار العقوق منع التوسل بالنبى و الولى الصدوق ،
تاءليف مشرفى مالكى .
دست
استعمار و آئين وهابيت :
مى گويند: ((همفر))
جاسوس انگليسى در سال 1710 ميلادى از سوى وزارت خارجه
بريتانيا ماءموريت يافت تا در جهان اسلام تفرقه
اندازد. اين فرد وگروه هشت نفرى وى ابتدا راهى تركيهمى
شوند. جاسوس نامبرده زبان تركى ، عربى و فارسى مى
دانسته است . جاسوس مذكور خود را در تركيه محمد
ناميده است . او در قالب يك مسلمان عابد و زاهد رخنه
كرده توانسته جلب توجه كند ((همفر))
تحت تاءثير رفتار اسلامى مردم تركيه قرار گرفته و بر
اين آئين افسوس مى خورد وبراى مسيحيت متاءسف مى شود!
او در طى دو سال اقامت در تركيه قرآن مى آموزد وبر
ادبيات عرب وزبان عربى مسلط مى گردد.
به لندن مى رود تا گزارش ماءموريت خود را بدهد. دوباره
ماءموريت پيدا مى كند كه به عراق برود تا به اختلاف و
تفرقه ميان مسلمانان بپردازد در بصره با علما اهل سنت
تماس مى گيرد وخود را مسلمان ترك معرفى مى كند. علماء
سنى به او مشكوك مى شوند و با يك نجار شيعى مذهب
وايرانى الاصل آشنا مى شود. او خودش را از اهالى
آذربايجان معرفى مى كند. در بصره و در دكان همين نجار
ايرانى با محمد بن عبدالوهاب آشنا مى گردد. او سرانجام
محمد بن عبدالوهاب را فرد مناسبى براى مقاصد خود تشخيص
مى دهد و بها و توصيه مى كند كه مذهبى اختراع كند. و
او هم مذهب وهابيت را اختراع كرد.
نتيجه اين مى شود كه : مذهب وهابيت ساخته و پرداخته
انگليس مى باشد. بنابراين خيال همه راحت باشد.