(1) - سوره
اعراف، آيه156 .
(2) - سوره
ص، آيه87 .
(3) - سوره
غاشيه، آيههاى21 و22 .
(4) - سوره
بقره، آيه257 .
(5) - سوره
ابراهيم، آيه 31 ـ 33.
(6) - سوره
مائده : آيه 82.
(7) - سوره
انبياء، آيه107 .
(8) - سوره
مائده، آيه32 .
(9) - سوره
شورى، آيه36 .
(10) -
سوره آل عمران، آيه159 .
(11) -
اينجا لازم بتذكر است كه دراسلام حاكميت بر مردم از آن پيامبر و پس از او دوازده
امام معصوم است، و رأى مردم در قبول و يا رد حاكميت خلفاى انتصابى خداوند هيچگونه
نقشى ندارد، بلكه در نواب عام امام زمان در زمان غيبت ايشان دو شرط وجود دارد:
الف: دارا بودن تمام شرايط رهبرى كه مورد رضاى خدا باشد.
ب: توافق اكثريت مردم ضمن انتخاباتى آزاد در تعيين رهبر واجد شرايط و يا شوراى
رهبرى.
(12) -
واضح است كه حكومتهاى دمكراتيك يك دهم آزادى واقعى اسلام را هم تطبيق نمىكنند
(13) -
سوره حجرات، آيه13 .
(14) -
اينجا لازم به توضيح است، كه اگر زن به دادگاه اسلامى عرض حال خود را كند، و دادگاه
او را طلاق بدهد و پس از اتمام عده، شوهر جديدى انتخاب كند، ازدواج او صحيح و حتى
در صورت بازگشت شوهر قابل فسخ نيست، اما در داستان فوق زن به دادگاه اسلامى عرض حال
نكرده، و تنها با شنيدن خبر شوهرش عده گرفته بود، كه در اين صورت شوهر اول او بر
حال خود باقى و نكاح با شوهر دوم از روى اشتباه بوده و فرزندش از شوهر دوم هم حلال
است، و با شنيدن خبر حيات شوهر اول فوراً بايد از شوهر دوم جدا گردد، (مترجم).
(15) -
سوره نساء، آيه115 .